fredag 29. januar 2010

Calories for a Cause

Da var det tid for blogg igjen, og mye har skjedd siden sist. Det er nok litt sånn at når jeg koser meg blir det lengre mellom innleggene.
Dagen igår startet uten strøm. Eller rettere sagt, det tok en stund før jeg fant ut at det ikke var strøm, og strømmen hadde gått i hele nabolaget. Så jeg tenkte at det kom nok til å ta nokså lang tid før den kom tilbake, å tenkte at dagen kunne bli ganske trasig. Men jeg kom meg nå på jobb, og der var det strøm så det gikk greit.
Når jeg kom hjem var det felles lunsj som vanlig og ut vinduet så vi noe rart. Ikkke det at det ikke er mange rare folk i nabolaget, for det er nemlig en dame som hver dag vaske fortauet forran huset med såpevann. Men her var det altså å plassere alle bamsene på karmen nedenfor vinduet, ikke vet jeg hvorfor men det på gikk i nesten en time og var veldi fasinerende.
Forresten, på vei hjem fra barnehjemmet kjøpte Tone Marie og meg blomster på blomstermarkedet bak barnehjemmet. Der var så med fine blomster, og gjett hva en bukett kostet, ca 8 kroner, hihi.
Vi snakket tidligere på dagen om å reise til San Miguel, en bydel, for å spise siden det ikke var strøm. Men vi reiste selv om strømmen kom tilbake.Det er ikke så lenge til karneval, og da vi skulle krysse veien ble vi dynket i noe skum lignende saker. Det luktet rart, men heldigvis gikk det an å tørke det bort. I infoheftet vi fikk stod det om en bra restaurant ved navn Bravissimo, så det var der vi gikk.
Det var en flott plass med mest italiensk mat. Litt sjangsespill med menyen, fordi vi hadde en ordbok som gikk på rundgang. I italiensk mat er det liksom litt mer enn det vi har lært til nå i spanskundervisningen. Jeg kjørte safe og valgte Gnocci, mmm.

Så for å gå over til dagen i dag. Jeg våknet tidlig av en telefon som ringte. Jeg trodde selvfølgelig det var vekkerklokka og prøvde febrilsk å slumre den, men tror til slutt jeg bare la på.
Sjekka ut nummeret i etter tid og det var en sport og aktivitetsbutikk i rogn, ikke hvet jeg hva de ville, og ikke har de ringt igjen.
Ellers var det vel helt vanlig dag, kan vel kanskje si det nå som jeg har fullført en jobbeuke. På casakvelden, noe vi har hver tirsdag, var det to jenter som nå har reist hjem som tipset oss om en konsert som skulle være for å samle inn penger til ofrene på Haiti, så vi hadde bestemt oss for å gå der. Den var i den amerikanske kirken i Calacoto, en annen bydel.Vi hadde litt vanskeligheter med å finne den for noen mente den var i San Miguel. Men etter litt kjøring rundt i byen fant vi frem. Som "stempel" fikk alle en fisk på hånda, ganske tøfft synes jeg. Kan bare si at det var en ufattelig kjekk konsert! Var litt usikker i begynnelsen, vokalisten gikk tross alt med skinnjakke, men ble positivt overasket. Mye fengende musikk! Og ikke minst amerikanske muffins i pausen, jeg sier bare nam nam!Det ble litt trangt i rekkene, selv om jeg ikke tror de var beregnet på fire personer, men de gikk greit siden det var litt kaldt.

Det var alt for denne gang. Blir det fint imorgen drar vi antakeligvis til "djeveltanna", et rart fjell ting, på firhjuling. Om det ikke blir fint stemmer jeg for SPA...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar