torsdag 11. februar 2010

Long time, no see

Ja, så begynner det å bli en stund siden sist. Dette er ikke bare min feil, det er litt sykdom og mye dårlig nett som har gjort det, og litt vondt i viljen.
Sist uke var det vell ikke så veldig mye stort som skjedde. Var ute hver dag å spiste, så ja der gikk litt penger.
Ellers, casa kveld på eget initiativ på tirsdag. ut og spiste på en plass som heter Mongos på onsdag, hihi.
Fredag skulle vi egentlig ut og sjekke nattelivet, men på grunn av regn, lyn og torden ble det utsatt til lørdag. Så det ble en stille kveld inne, helt til vi fikk besøk av elever ved Karmøy folkehøyskole, som kom litt før de skulle og Monica, hun som har det meste av kontrollen, var ikke der så de ble litt hektisk, men ok.
Lørdag startet med utforsking av byen. Jeg fikk skoene mine pusset for 20 kroner, det koster vanligvis to, men jaja, ikke at jeg lider, så syns det var helt greit. Vi fant et kjøpesenter, med det meste. I den ene butikken falt jeg pladask for noen sko, som selfølgelig ble med hjem til casa'en. Svart, skyhøye, slingback og peeptoe, trenger jeg si mer.
Disse ble utnyttet senere på kvelden da vi stakk på La Comedie og spiste biff, igjen, og det var like bra. Måtte etter hvert se at skoene hadde tatt overhånd over meg og stakk inn på nermeste butikk for å kjøpe noe ant å ha på mine verkene bein. Det eneste som kunne nerme seg pent, var noen kritt hvite joggesko, passet ikke helt med antrekke, men måtte innse at det ikke var tiden for å være kresen. Da var de bare å presse de svarte skoene ned i den bitte lille veska, og det gikk akkurat, bra.
Så var det å hoppe i nermeste taxi til plassen vi skulle etterpå. En del av de andre volontørene hadde vert der halga før og mente det var bra, så mine forventninger var sånn passe. Plassen kunne kanskje minne litt om en bunkers, ikke så stor plass mørkt og kanskje litt skummelt, men jeg klarte meg jo, en stund vertfall.
På grunn av dårlig såving og relativt høy musikk og dårlig luft på denne plassen, ble det til at jeg reiste hjem i halv ellevetiden, tror jeg, var vertfall hjemme rundt tolv. Men det var ganske kos, så får se en annen gang.
Søndags måren var jeg ganske glad for at jeg hadde reist hjem tidlig, vi skulle nemlig tidlig opp og til Månedalen. Så i 8 tiden var vi oppe, noe som gjikk greit for meg, men ikke alle.
Da vi kom etter en litt lengre taxitur var jeg ikke riktig sikker på hva jeg skulle synse. Ganske mektig landskap kan en si, og ja de lignet faktisk litt på noe jeg har sett av månen. Tok veldi masse bilder, så det er det som kommer med i dag.
Ellers år vi kom hjem, var jo ikke klokka blitt så mye. Avslapping hadde vi vel fortjent. Og Deilig vær var det jo, så alle ble vel mer eller mindre solbrendte. Hva er vell ikke bedre enn vann i varmen, så vi fyllte flaskene og gikk ut i gata, og våte ble vi, men det var virkelig gøy!
Så følgte en tur på butikken. Camilla, Silje Terese og jeg gikk så på Charli Papa og spiste, det var fantastisk, klarte selvfølgelig ikke alt, og i bolivia er det uhøflig og ikke ta med seg maten hjem, så da ble det lunsj på mandagen. Senere så ble det spilling av poker med skikkelig pokersett som Annelin hadde kjøpt på lørdag. Dette har etter hvert blitt en liten hitt kan en si. Men vi får vel prøve å ikke bli for avhengige.
Ellers denne uka har det vert casakveld på tirdag der vi fikk lære noen av densene de danser på carneval og vi gleder oss alle til vi skal til Oruro på Lørdag for å være en del av tradisjonen.

Sånn, så får det ikke bli så lenge til neste gang, det føles som tvungen oppramsing og ikke blogging når det går så lenge, men men.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar